follow

Photobucket

10 Jun 2011

nAk soRok stAtuS reLationShip di Fb..?


aku nk cita psal relationship..nk sorok..jum2..!
pernah tg0k relationship? bujang lah..brcinta dgn lah..brtunang la..brbagai!
aku pown ada jugak buat..hello2! privasi..mna bleh tgok..aku buat coz we just friend..
"best friend larh..weh2..aku xtipu k..:p

tp if kant0i..jgn slhkn aku..spa suruh korang ikowt..ny blog aku suka hati aku la 
nk tulis apa...bla...bla..bla..

  • Login ke akun FB anda.
  • Setelah itu, masuk ke menu Akun -> Pengaturan Privasi.
  • Lalu pada privasi  Kiriman dari saya, pilih Ubah sesuaikan. Seperti pada gambar di bawah.

  • Kemudian letakkn nama orang yang anda tidak mahu orang tersebut membaca status anda.



  • Kalau dah selesai, jangan lupa klik pada Simpan Pengaturan.
Oke, sekarang status korang sudah tidak dapat lagi dibaca oleh orang-orang yang tidak anda ingin. Akhir kata jaga selalu privasi korang di Facebook, kerana tanpa anda sedari banyak orang-orang yang mencari informasi dan berusaha mengetahui sifat anda yang sebenarnya dari FB anda sendiri. Dan juga jagalah emosi dan kesopanan anda ketika sedang berfacebook ria.
See you next time.

Tiada ulasan:

baca lah..

get this widget here