follow

Photobucket

25 Mei 2011

adilkah kehidupan dunia ini?


Saya rasa pertanyaan ini adalah pertanyaan yang pernah singgah di benak setiap orang. Paling tidak, Saya tahu banyak orang yang pernah dihinggapi oleh pertanyaan ini di kepalanya. Termasuk kepala Saya, adalah salah satu tempat yang pernah dihinggapi oleh kalimat pertanyaan ini.


orang kata dunia ini indah
tapi 
bagi aku dunia ini penuh dengan keperitan
setiap kali aku tersenyum 
pasti akan ada derita datang menyusul
aku mencuba untuk hidup
untuk hidup bahagia
tapi kenyataannya 
hanya aku temui keperitan..


di sini bukan untuk aku katakan dunia ini tidak adil...tapi dunia aku penuh dengan ketidak adilan...kehidupan aku penuh dengan keperitan. aku mencuba untuk hidup bahagia dan senyum tanpa ragu. tapi aku perlu memijak dibumi yang nyata.hanya ada keperitan didalam kehidupan aku...sering aku bertanya. kemanakah menghilangnya bahagia? mengapa perlu hadirnya derita? apakah aku yang sering mencari derita? adakah diri aku bodoh? jawapannya aku sendiri tidak mengetahuinya...

trlalu byk rintangan yg aku hadapi..trlalu byk dugaan trhadap isan sperti aku..
kdg2 spjang hdp aku igin senyum..tp setiap kali aku tersenyum..
psti ada yg mgalirkan air mata..trlalu sukar utk aku ya allah..

MUNGKIN!


~msih mncari jwapan~

Tiada ulasan:

baca lah..

get this widget here