follow

15 April 2011

kisaH pKwe & MkWe

Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil
berbual-bual mesra...

Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...
Pakwe: abang kan jadi Ultramannya

Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah
Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya

Makwe h gitu... .kalau saya jadi bunga
Pakwe:Abang jadi tukang kebunnya

Makwe:Kenapa bukan kumbang
Pakwe:Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun
kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari

Makwe:Wah! hebatnya abg nie... begitu pandai berkata-kata


Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih
tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul
kayu, dan jatuh tersembam ke tanah... .bedebik!!!!!! macam nangka busuk
daa!!!!

Makwe:Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)
Pakwe:Cilako! punyo tunggul kayu... .*censored* ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak
lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)... sayang takde apa2 ke?


Makwe:Takde sikit je bang... cuma luka sikit jer dahi nie
Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg
kejekan.

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa bulan
selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun
kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak
mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,


Isteri:Bang, ingat lagi tak tempat nie?
Suami:Masakan abg boleh lupa
Isteri:Kalau saya jadi bintang
Suami:Abang jadi beginilah
Isteri:Kenapa bukan Ultraman...
Suami:Kat Malaysia mana ada Ultraman... kat Jepun adalah... .apa lah awak nie

Isteri: , kalau saya jadi bunga
Suami:Abang jadi beginilah

Isteri:Apa abg nie... cakaplah betul2
Suami:Apo kono eh dongan ekau nie... dah buang tebiat ko, tak nampak anak
kito tu... .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo
nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado2 nak jadi bintang tu buek
apo

Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh
tok comey lagi...
Suami:Takdo nak romantik kosmetik do... .

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga
tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin
tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah... ..


Isteri:Aduh abe sakik nyo!!!!!
Suami:Apo kono eh awak nie... .*censored* ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak
ko!!!!!!!!!! 


Waktu bercinte bukan main hangat....
Ayat manis je....
Dh kawen, hampeh.... 21.gif 

Tiada ulasan:

baca lah..

get this widget here