follow

Photobucket

22 Ogos 2011

you have been hacked!!! sial lorh.



trkejut aku..5minit fb aku jd mcm ny..tiba2..sbb apa erk? 
bluuurrr.. aku td..geram btul..


spa yg buat? brtanggungjawab arh sikit..xpasal2  p0sa aku jd sia2..but it ok ..aku tetap p0sa..

cara2 mngatasi akuan kena hack!



1.       Jangan sekali-kali membiarkan akaun facebook korang sentiasa terbuka ataupun dalam ertikata lain sentiasa online tapi korang tiada di depan laptop korang. Jangan sekali-kali pakai alasan “takpe, aku biar je online, nanti senang terus ngadap facebook”. Lain lah kalau korang hidup sorang-sorang.

2.       Jangan save password akaun facebook korang di laptop. Orang yang selalunya save password akaun diorang kat laptop/desktop selalunya jenis malas nak menghafal/mengingat. Jadi lebih baik, korang hafal je password korang yang panjang-panjang tu ke dalam otak korang. Bagus untuk otak sebenarnya.

3.       Jangan klik ‘keep me logged in’ semasa korang log in ke facebook. Ia akan membuat akaun korang sentiasa dilogged in sepanjang semasa korang sambung ke internet.

4.       Memberi amaran tegas kepada pesalah-pesalah tegar yang selalu hack akaun facebook korang. Sekiranya mereka ‘tak makan’ amaran, korang saman je.

5.       Lebih baik korang bersikap kedekut dengan tak memberi pinjam laptop korang kepada orang lain.

6.       Menumbuk lalu memaki hamun orang yang selalu hack akaun facebook korang.

7.       Mengambil gambar pesalah itu dan menyebarkannya dan menceritakan betapa kejinya perangai dia kerana menghacked akaun facebook korang.

8.       Tanam paku kat belakang leher dia. Manalah tau, kot-kot pontianak ke yang hacked facebook korang.

9.       Membela seekor binatang peliharaan seperti anjing atau kucing dan latih mereka untuk menjaga akaun facebook korang.

10.   Kalau korang pro, korang upah bomoh atau pawang untuk memasang ‘pendinding’ di akaun facebook korang.



Tiada ulasan:

baca lah..

get this widget here